Kur galima rasti sprendimą: https://www.youtube.com/watch?v=NAz6PFAiVUQ
Kodėl ir kaip?
Nacionalinė mokėjimo agentūra – viena pirmųjų valstybinių įstaigų, savo veikloje įdiegusių robotizavimo procesus, taip prisidėdama prie valdymo procesų efektyvumo didinimo ir skaidrumo stiprinimo. Šiais metais įstaiga, administruojanti paramą žemės ūkiui ir kaimo plėtrai, įdarbino robotą, kurį darbuotojai greitai praminė Robiu NeMigA. Robis NeMigA yra programinė įranga, galinti dirbti tarp įvairių kitų programinių įrangų ir aplikacijų. Šiuo metu Robio Nemigos funkcija yra vertinti kasmetinius paramos išmokėjimo prašymus pagal vieną iš paramos priemonių. Per parą Robis NeMigA vienas gali atlikti 6 darbuotojų dienos darbą – įvertinti net 400 šių prašymų, jis dirba 7 dienas per savaitę, 24 valandas per parą, taip vienas atlikdamas net 6 darbuotojų dienos darbą. Robis, kaip ir kiti agentūros darbuotojai, savo darbą atlieka pagal aiškias procedūras ir taisykles. Jo atliekami veiksmai nesiskiria nuo tų, kuriuos daro žmonės: Robis, vertindamas dokumentą, patikrina iš „Sodros“ gaunamas su darbo santykiais susijusias pajamas ir (arba) valstybines socialinio draudimo pensijas, perkelia į formas tam tikrus „Sodros“ duomenis, kad teisingai suskaičiuotų paramos sumą; prisijungia prie Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centro internetinio puslapio, kuriame patikrina laikomų gyvūnų skaičių ir išsaugo suformuotą ataskaitą agentūros vidinėje sistemoje; užpildo vertinimo klausimyną; patikrina skaičiavimus bei pakeičia dokumento būseną į teigiamai įvertintą. Jei vertinimo metu Robis randa kokių nors neatitikimų, parašo vadovui skirtą pastabą, dėl kokių priežasčių negalėjo baigti prašymo vertinimo. Ateityje planuojama ne tik plėsti Robio atliekamų užduočių skaičių, tačiau ir įdarbinti Robio kolegas, kurie dar labiau paspartintų dokumentų vertinimą. Vyksta robotizacijos revoliucija ir mes esame jos dalimi.
Kuo išskirtinis?
Robis NeMigA naudingas tiek įstaigai, tiek jos klientams - šalies ūkininkams. Roboto pagalba mažinamos valstybinės įstaigos veiklos išlaidos (tiek žmogiškosios, tiek finansinės), didinamas veiklos efektyvumas, kas užtikrina spartesnį paramos išmokėjimą. Be to, užtikrinamas valdymo procesų, šiuo atveju – dokumentų vertinimo – skaidrumas: procesai tampa mažiau priklausomi nuo darbuotojų atliekamų veiksmų, išvengiama žmogiškųjų klaidų.