Kur galima rasti sprendimą: https://www.vedliai.lt/
Kodėl ir kaip?
„Vedliai“ – tai nuolatinio mokymosi platforma pradinių klasių mokytojams, atvedanti technologinės kūrybos įgūdžius į klases. Pradinės klasės – tai kertinis mokymosi etapas, kai formuojasi vaikų baziniai viso gyvenimo mokymosi įgūdžiai, stereotipai apie lyčių vaidmenis skirtingose srityse, kūrybiškumo įgūdžiai. Užtikrindami, kad šiame vaikų amžiuje juos pasitinka pasitikintys, skaitmeninės ekonomikos įgūdžius turintys mokytojai, mes užtikriname, kad kiekvienas vaikas augtų su baziniais IT ir technologinės kūrybos gebėjimas. „Vedlių“ mokymosi platforma suteikia pradinių klasių mokytojams 1) turinį, 2) palaikymo sistemą nuolatiniam mokymui(si), 3) reikiamus įgūdžius, t.y. komponentus, kurie padeda mokytojui technologijas įgalinti kaip mokymosi ir kūrybos įrankį bei tai sklandžiai pritaikyti įvairiose pamokose su pradinukais. 1) Turinys – paruošta ir nuolat atnaujinama inovatyvi, mokytojų laiką taupanti, geriausiomis technologijų industrijos praktikomis paremta medžiaga, apjungianti pamokų temas su technologinės kūrybos praktikomis. Pavyzdžiui, matematikos mokomasi per kūrybinį programavimą, apie Saulės sistemą mokomasi, kuriant 3D modelius, užsienio kalbos mokomasi, eksperimentuojant su dirbtinio intelekto konceptais. Mokytojams suteikiamas išsamus mokymo(si) turinys ir video instrukcijos, praktinių užsiėmimų video įrašai, pratybos vaikams, teminės prezentacijos. 2) Palaikymo sistema tęstiniam mokymuisi – pasitelkdami duomenų analizę ir naudotojų tyrimus sukūrėme optimalius skaitmeninius mokymosi kelius pradedantiesiems ir pažengusiems vartotojams jų tęstiniam mokymui(si). Mokytojų nuolatinį palaikymą mokymosi procese palaiko stipri mentorių ir mokytojų bendruomenė. 3) Įgūdžiai – reguliarios, nuotolinės ir praktinės technologinės kūrybos sesijos su mentoriais, kurie užtikrina reikiamų įgūdžių susiformavimą mokytojams. Kiekviena pamoka platformoje pateikiama pagal mūsų metodologiją „Suprask. Išbandyk. Kurk“. Ji mokytoją nuosekliai veda nuo fundamentalaus technologinio koncepto pažinimo iki kūrybinių praktikų. Mokymosi platforma kuriama taip, kad kuo labiau skatintų mokytojo žinių praktinį pritaikymą pamokose su pradinukais, o šių rodiklių sėkmė matuojama pasitelkiant duomenų analizę. Lietuvoje startavome 2020 m. rugsėjį ir per 14 veiklos mėnesius įtraukėme daugiau nei 40% visų pradinių klasių mokytojų (iš kurių ~95% moterys). Šie mokytojai „Vedlių“ technologinės kūrybos praktikas jau reguliariai taiko su 42.000+ mergaičių ir berniukų iš 440+ mokyklų visoje Lietuvoje. Keli dalyvavusių mokytojų atsiliepimai: „Kokią naudą pastebėjau? Pritaikant technologinę kūrybą, mokymosi džiaugsmą gali patirti įvairių gebėjimų vaikai” „Buvau jau save „nurašiusi”, bet pradėjau mokytis kurti su technologijomis ir dabar nuolat girdžiu: „Mokytoja, kaip kietai jūs čia padarėt! Ačiū, kad mokote mus programuoti!”. Per trisdešimt metų negirdėjau tiek padėkų” – Asta, Pakruojo Žemynos progimnazijos mokytoja. “Vaikai ne mechaniškai nusirašo nuo lentos, o pagavę esmę kuria, daro savo projektus. Jiems tai yra didelė motyvacija,” - Jurgita, Vilniaus Filaretų pradinės mokyklos mokytoja „Glosto širdį, kad tokiose pamokose atgyja ir tie vaikai, kuriems sunkiai sekasi mokytis. Jie ima labiau pasitikėti savo jėgomis,” - pradinių klasių mokytoja Snieguolė. „Naudojuosi „Vedlių“ platforma ir noriu padėkoti, kad tikrai didelį darbą padarėte, kad mums, mokytojams, būtų lengviau.” - Loreta Prochorskienė, Kauno Simono Daukanto progimnazija.
Kuo išskirtinis?
1. Mokytojos mokymosi sėkmė – mūsų Nr.1 prioritetas. Mūsų sprendimas atskleidžia unikalų pradinių klasių mokytojų (iš kurių - 86% moterys globaliai) potencialą tapti lyderėmis klasėse, atvedant technologinės kūrybos įgūdžius KIEKVIENAM vaikui. Savo technologiniais įgūdžiais pasitikinti mokytoja atveda bazinius technologinės kūrybos įgūdžius bent 20-iai 7-11 m. vaikų, taip sukuriant įtraukiantį ir efektyvų pokyčio modelį. Kurdami technologijas ne vaiko, o mokytojo mokymosi personalizavimui, efektyviau ir tvariau kursime pokytį švietimo sistemose bei pasaulyje. Mokytojai užtikrina tęstinį vaikų mokymąsi skirtinguose lygmenyse. Dirbame su pradinių klasių mokytojais, nes jie yra gana lankstūs, nusistatant mokymosi planą ir įtraukiant naujausius ugdymo įrankius bei turi unikalią rolę vaiko gyvenime, formuojančią mokymosi visą gyvenimą įgūdžius ir įpročius. 2. Nuoseklų ir tęstinį mokytojų mokymąsi bei galutinį tikslą – mokytojo įgūdžių praktinį pritaikymą pamokose – užtikrina dizaino ir vartotojo patirties sprendimai platformoje, paremti kiekybinės ir kokybės duomenų analize. 3. Inovatyvus pedagoginis metodas. Mūsų metodas „Suprask. Išbandyk. Kurk” veda besimokantį (tiek mokytoją, tiek vaiką) nuo lėto, pradinio konceptų suvokimo iki gebėjimo su technologiniais konceptais KURTI. Mūsų metodas skatina kūrybiškumą, kritinį mąstymą ir darbą kartu - kertines 21-o amžiaus savybes. 4. Patyrusi komanda. Mes esame 16-os kūrėjų komanda, technologijų ir švietimo profesionalai, turintys patirtį didelių apimčių švietimo projektų vykdyme, kuriant produktus, kurie inovuoja švietimo sritį. Pavyzdžiui, dviejų metų programa “Technologijų vedliai” (stipendija Google.org, 2019), kurios metu apmokėme 1.000 pradinių klasių mokytojų (99.7% moterų) Lietuvoje. Po programos, 100% dalyvavusių mokytojų įgijo daugiau pasitikėjimo kurti su technologijomis, o 76% jų mūsų praktikas pradėjo pritaikyti klasėse, taip pasiekiant 15.000+ vaikų.
Video nuoroda: https://youtu.be/YaauDt2eMU0