Kur galima rasti sprendimą: ebiblioteka.mkp.emokykla.lt
Kodėl ir kaip?
Nacionalinį ES struktūrinių fondų remiamą projektą „Pagrindinio ugdymo pirmojo koncentro (5–8 kl.) mokinių esminių kompetencijų ugdymas“ 2009–2012 m. įgyvendino Ugdymo plėtotės centras. Projekto tikslas – sukurti prielaidas mokykloje 5–8 klasių mokinių esminėms kompetencijoms ugdyti, remiantis gamtamokslės, komunikavimo gimtąja kalba ir mokymosi mokytis kompetencijų ugdymo pavyzdžiais. Projekto veiklose dalyvavo dešimties konkurso būdu atrinktų Lietuvos mokyklų pedagogai (po 6 iš kiekvienos mokyklos). Jie mokėsi Didžiosios Britanijos ir Lietuvos lektorių seminaruose. Vyko seminarai ir mokyklų bendruomenėms. Mokyklų komandų nariai tapo kompetencijų ugdymo metodikos sklaidos švietimo konsultantais, savo patirtimi dalijasi su kitais mokytojais. Bendradarbiaujant su mokyklų komandomis parengta kompetencijų ugdymo metodinė knyga ir interneto svetainė mokytojams „Kompetencijų ugdymas“. Knygoje ir svetainėje aptariami teoriniai kompetencijų ugdymo aspektai ir aprašomi gerosios patirties pavyzdžiai, kurie svetainėje iliustruojami filmuota medžiaga: pamokomis, jų fragmentais, projektine veikla ir kt. Sukurti ir projekto mokyklose išbandyti mokėjimo mokytis kompetencijos vertinimo įrankiai: mokinio klausimynai ir įsivertinimo užduočių sąsiuviniai, mokytojo klausimynas ir kompetencijos diagramos mokiniams ir mokytojams. Visi įrankiai su taikymo metodinėmis rekomendacijomis išleisti leidiniu „Mokėjimo mokytis kompetencijos vertinimas“. Metodinėse rekomendacijose aprašomos mokėjimo mokytis kompetencijos sritys, pažangos lygiai, vertinimo įrankių naudojimo ir pritaikymo mokykloje, klasėje ar individualiai mokiniui galimybės, pateikiama pavyzdžių. Be skaitmeninės bibliotekos „Literatūros kūriniai 5–8 klasėms“ sukurtos dar dvi mokymui ir mokymuisi skirtos interneto svetainės: „Lietuvių kalbos kursas 5–6 klasėms“ ir interaktyvus „Gamtos mokslų kursas 7–8 klasėms“. Šių svetainių mokymosi objektai parengti vadovaujantis Pagrindinio ugdymo bendrosiomis programomis (2008 m.) ir susieti su atitinkamų veiklos sričių reikalavimais mokinių pasiekimams. Prie kiekvieno mokymosi objekto pateikiami mokymosi uždaviniai ir metodinės rekomendacijos. Išnagrinėjęs kiekvienos temos mokymosi objektus ir atlikęs užduotis, mokinys gali įsivertinti, kaip suprato pateiktą medžiagą. Atliktas užduotis iš interneto svetainės galima nusiųsti mokytojui elektroniniu paštu arba išsaugoti savo kompiuteryje. Mokymosi objektai skirti ugdyti ne tik dalykines, bet ir bendrąsias kompetencijas.
Kuo išskirtinis?
Šio projekto pagrindinė nauda, tai Lietuvių bei užsienio autorių literatūros kūriniai pateikiami šiuolaikiniais įrenginiais ginkluotiems jaunuoliams tinkamu formatu. Virtualioje bibliotekoje pateikti kūriniai yra nemokami ir tinkami skaitymui bei klausymui kompiuterių, išmaniųjų telefonų, skaityklių bei planšetinių kompiuterių pagalba. Sprendimo dėka mokiniai gali skaityti ar klausytis kūrinių jiems priimtina forma ir patogiu metu. Be to, šios virtualios bibliotekos pagalba išsprendžiama mokyklų bibliotekų problema, kai visai klasei vienu metu prireikia vieno ir to paties kūrinio skaitymui. Šioje bibliotekoje knygų egzempliorių kiekis neribotas.