Kur galima rasti sprendimą: https://docs.google.com/document/d/1fzzLSNt5xhgLP-FbaL6M7RUtgid8KGVc8H7zKdGvgwE/edit
Kodėl ir kaip?
Organizacija „Trys kubai“ vysto edukacinę platformą Minecraft kompiuteriniame žaidime. Šios platformos pagalba yra perkeliamos formalaus švietimo mokomasis turinys iš vadovėlių į žaidimo aplinką. Minecraft žaidime moksleiviai gali susipažinti su naujomis temomis arba spręsti uždavinius, susijusius su klasėje išmokta medžiaga. Minecraft nepakeičia mokytojo, bet kaip tik suteikia papildomų mokymo įrankių, kurie didina mokinių motyvaciją tradicinėse pamokose. Minecraft šiuo metu yra pats populiariausias žaidimas pasaulyje, turintis 91 milijoną aktyvių mėnesinių žaidėjų. Tai yra kūrybinis, „smėlio dėžės“ žanro žaidimas - šių laikų Lego. 2016 metais buvo išleista Minecraft Education Edition, leidžianti kurti edukacinį turinį mokykloms. Tikslinė platformos auditorija yra 1-8 klasių moksleiviai - amžiaus grupė, kuri yra imliausia mokymuisi pasitelkiant žaidimų elementus. Šiuo metu yra kuriamos pamokos pradinių klasių moksleiviams. 2019 metais produktą išbandė 100 pirmų klasių (2140 moksleivių) visoje Lietuvoje.
Kuo išskirtinis?
Tradiciškai edukacijos inovacijos prasideda nuo pačios mokomosios medžiagos ir tada yra galvojama, kaip ją būtų galima įdomiai pateikti. Mes pasirinkome priešingą kelią. Naudodami kompiuterinį žaidimą Minecraft, kuris jau savaime yra labai populiarus vaikų tarpe, nuo pirmos akimirkos mes turime didelį moksleivio susidomėjimą ir motyvaciją. Mokymasis tampa kaip nepastebimas šalutinis poveikis. Taip pat, mes galime naudoti jau egzistuojančią mokymo programą ir pamokų medžiagą ir ją perkelti į Minecraft žaidimą. Tokios iniciatyvos kaip (micro:bit) arba „Fab lab“ veikia gerai, kol klasėje yra tos iniciatyvos atstovas arba specialiai tam paruoštas mokytojas. Tačiau dauguma mokytojų netęsia pradėtų inovacijų, nes jos reikalauja daug pastangų perorientuoti mokymo medžiagą. Su šiuo sprendimu mokytojui tereikia išmokti kaip paleisti Minecraft žaidimą, o mokomoji medžiaga bus ta pati, kurią jis naudoja visą savo karjerą. Tarptautinis tyrimas „Getting Smart“ nustatė, jog Minecraft kompiuterinis žaidimas ugdo daugybę socialinio ir emocinio intelekto gebėjimų, o labiausiai iš jų - problemų sprendimą, kūrybiškumą, kritinį mąstymą, bendradarbiavimą, sprendimų priėmimą bei komunikavimą.