Kur galima rasti sprendimą: https://editai.co

Kodėl ir kaip?

Daugumoje mokyklų vis dar yra taikomas standartinis mokymo modelis, kuomet mokykloje mokiniai yra mokomi pagal atskiras disciplinas (matematika, biologija, istorija, kalbos, menai ir kt.). Toks mokymo(si) modelis nepadeda mokiniams suprasti, kaip skirtingos disciplinos gali būti naudojamos praktiškai, kaip mokomos temos siejasi su realiu gyvenimu ir kaip jų įgytos žinios gali būti taikomos kasdieniame gyvenime. Tradicinis, „vadovėlinis“ ugdymo metodas riboja mokinių kūrybiškumą ir galimybę pasitelkti šiuolaikines technologijas. Individualūs darbai, testai ir atsiskaitymai už išmoktas žinias neleidžia jauname amžiuje ugdyti komandinio darbo, problemų sprendimų, kūrybiškumo įgūdžių, kurie yra būtini studijų metu ir vėliau darbo rinkoje. Standartinis mokymo modelis taip pat nėra suderinamas su individualiais mokinių poreikiais ir polinkiais. Daugelyje mokyklų pasaulyje pamokas vis dar organizuoja remiantis principu „vienas dydis tinka visiems“, neatsižvelgiant į individualaus mokinio lygį ir sugebėjimus, todėl personalizuoto ugdymo trūkumas tampa akivaizdus. Integruotas ugdymas yra mokymo metodas, kuriame skirtingos disciplinos yra integruojamos siekiant sukurti bendrą, tarpdisciplininį mokymo planą, susieti mokinių įgyjamas žinias su realiu pasauliu, įprasminti ir individualizuoti mokymosi procesą pagal kiekvieno mokinio gebėjimus ir pomėgius. Tyrimai rodo, kad mokiniai, kurie yra ugdomi pagal integruoto ugdymo praktikas geriau supranta mokykloje įgyjamų žinių sąsają su realiu pasauliu, geba išmoktus įgūdžius praktiškai pritaikyti kasdieniame, o vėliau ir profesiniame gyvenime, įprasmina mokymosi procesą, turi didesnę motyvaciją mokytis, įgyja geresnius gebėjimus mąstyti kritiškai, analizuoti, vertinti ir sintetinti informaciją, geba bendradarbiauti su kitais mokiniais ieškant sprendimų sudėtingoms problemoms, kurios reikalauja įvairių įgūdžių ir žinių. Pasaulyje jau ne pirmus metus yra kalbama apie vis didesnį integruoto (tarpdisciplininio) ugdymo praktikų taikymą, kai mokiniai yra mokomi apie tam tikrą temą ar fenomeną per skirtingus dalykus (pvz. Olimpinių žaidynių tema apjungia biologiją, istoriją ir meną). Nepaisant to, šis metodas yra praktikuojamas tik pavienėse mokyklose. Bene ženkliausia priežastis yra ilgas pasiruošimo laikas, reikalingas parengti medžiagą, susiderinti su kitais mokytojais ir įgyvendinti integruoto ugdymo projektus ar užduotis. Skaičiuojama, kad parengti įtraukiantį, interaktyvų ir aktualias temas bei kelis dalykus apjungiantį 2-4 savaičių projektą vienam mokytojui, vienai klasei užtrunka apie 1-2 mėnesius. Todėl mokytojai, ir taip dažnai nespėjantys atlikti būtinus pasiruošimo ir kitus darbus pamokoms, nusprendžia netaikyti tarpdisciplininio ugdymo praktikos. Mokytojai neturi priemonių ir įrankių, kurie juos įgalintų greitai (per kelias minutes) pritaikyti pamokų temas ir turinį prie pasaulyje vykstančių reiškinių ar įvykių, kurie būtų aktualūs mokiniams ir padėtų geriau susieti įvykius pasaulyje, natūralius ar socialinius fenomenus su bendrojo ugdymo programų temomis. EditAI yra dirbtinio intelekto (DI) technologija paremta integruoto ugdymo turinio platforma skirta padėti 1-12 klasių mokytojams organizuoti integruotą, tarpdisciplininį ir problemų sprendimu grįstą ugdymą pradinio, pagrindinio ir vidurinio lygio ugdymo mokyklose visame pasaulyje. EditAI yra skirta įgalinti mokytojus taikyti integruoto ugdymo praktikas per projektinį mokymąsi, trumpinti mokytojų pasiruošimo laiką, padėti plačiau taikyti individualizuoto ugdymo praktikas, skatinti mokinius ugdyti 21-ojo amžiaus kompetencijas, tokias kaip kūrybiškumas, problemų sprendimas, kritinis mąstymas ir kt. EditAI platformoje mokytojas gali pasirinkti ugdymo lygį (klasę), integruojamus dalykus ir jų temas, nurodyti vaikams ar visuomenei aktualias temas, mokykloje turimą įrangą. Pagal mokytojo pasirinkimus, EditAI platforma momentiškai sugeneruoja projekto aprašą, atitinkantį nacionalines bendrojo ugdymo programas ir konkrečias potemes aplink mokytojo pasirinktą reiškinį, problemą ar temą. Taip pat sugeneruotame projekto apraše šalia pateikiamos ir papildomos interaktyvios medijų ir kitų šaltinių nuorodos, kurios išeina iš klasės ribų (filmai, Wikipedia, YouTube, TED Talks, kt.), kad mokiniai galėtų pastiprinti žinias labiau suprasdami konkrečių temų, reiškinių ar kasdienių aktualijų prasmę pamokų metu. Remiantis Harvardo universiteto mokslininkų sukurta Universalaus dizaino mokymuisi metodologija bei dirbant su ekspertų komanda, platformoje įdiegti funkcionalumai, įgalinantys mokytojus lengvai adaptuoti mokomąjį turinį mokiniams su specialiaisiais ugdymo poreikiais. Taip siekiama užtikrinti, kad visi mokiniai turėtų lygias galimybes ugdymo procese, atsižvelgiant į jų gebėjimų lygį. EditAI platforma sprendžia visose pasaulio mokyklose opias problemas, tokias kaip nepakankamai aukšti mokinių pasiekimai, pernelyg laikui imlus mokytojų pasiruošimo laikas pamokoms/ projektams, su greitai besikeičiančiu gyvenimu nespėjantis atsinaujinti pamokų turinys, turinio personalizavimo trūkumas, nepakankamas gyvenimui reikalingų praktinių įgūdžių suteikimas mokyklose. Sprendimas yra tinkamas naudoti bet kuriame ugdymo lygyje ir visose mokyklose neapsiribojant mokyklų geografija, nes EditAI platforma gali būti adaptuojama, įtraukiant bet kurios šalies nacionalines bendrojo ugdymo programas.

Kuo išskirtinis?

EditAI platforma iš esmės keičia ugdymo(si) procesą, padeda mokytojui greičiau pasiruošti pamokoms, įgalina mokytoją taikyti integruoto ugdymo praktikas ir tapti aktualiu tarp mokinių, kasdienes aktualijas ir pasaulinius reiškinius aiškinti per klasėje mokomus dalykus ir iš skirtingų disciplinų perspektyvų. Platforma suteikia galimybę mokytojams momentiškai sukurti įdomias temas apjungiančius projektinio darbo aprašus, planuoti su integruoto ugdymo įgyvendinimu susijusias veiklas, koordinuoti projekto įgyvendinimą tarp keleto dalykų mokytojų, dalintis įdomiausiais ir sėkmingiausiais projektais su viso pasaulio mokytojais. Su EditAI galima kurti turinį pagal pasirinktos šalies bendrojo ugdymo programą ir kalbą. Šiandien EditAI palaiko 20 kalbų ir atitinka 10 šalių bendrojo ugdymo programas. Iki 2025 m. pabaigos turime tikslą adaptuoti platformą pagal 30 šalių bendrojo ugdymo programas. EditAI yra vystoma kartu su mokytojais, siekiant užtikrinti, kad sprendimas atlieptų jų poreikius. Per pastaruosius 3 metus komanda aplankė daugiau nei 400 mokyklų tiek Lietuvoje, tiek užsienyje ir turėjo galimybę tiesiogiai bendrauti su įvairių dalykų mokytojais, išgirsti ir suprasti su kokiais iššūkiais jie susiduria, kaip technologijos veikia jų profesinę aplinką ir kokias galimybes sukuria. Remiantis mokytojų įžvalgomis buvo sukurta pirmoji platformos versija ir iki šiol atsižvelgiant į jų grįžtamąjį ryšį ir kylančius poreikius, EditAI komanda toliau vysto naujus platformos funkcionalumus. EditAI platformą kasdien naudoja virš 130 mokyklų Lietuvoje ir užsienyje (Lenkijoje, Estijoje, Nyderlanduose). Taip pat platforma pilotuojama 20 mokyklų Prancūzijoje, Šveicarijoje, JK, JAV, Izraelyje, Australijoje. Naudodami EditAI mokytojai sukūrė virš 30 tūkst. integruoto ugdymo projektų. EditAI komandos pasiekimai: - 2023 m. buvome atrinkti tarp 8 geriausių Europos komandų dalyvauti prestižiniame Europos Komisijos švietimo technologijų akseleratoriuje. - 2024 m. kovo mėn. buvome pakviesti vesti tematinę programą apie DI taikymą švietime tarptautinėje Mašininio mokymosi konferencijoje (AMLD), EPFL universitete Šveicarijoje. - Pritraukėme 100 tūkst. Eur finansavimą produkto vystymui, o projektas buvo įvertintas kaip vienas geriausiai įgyvendintų projektų DI technologijų srityje Lietuvoje. - Užimta antra vieta 2024 m. Global Education Startup Awards (GESAwards) Šiaurės ir Baltijos šalių regione. - 2024-2025 m. dalyvavome EduChallenger akseleratoriuje ir gavome 60 tūkst. Eur finansavimą produkto vystymui užsienio rinkose. - 2025 m. didžiausios Europoje vykstančios švietimo technologijų parodos apdovanojimuose Bett Awards EditAI nominuota tarp geriausių sprendimų „AI in Education – Workload reduction“ kategorijoje. - Dalyvaujame prestižinėje NVIDIA startuolių programoje, skirtoje DI technologijas taikantiems startuoliams iš viso pasaulio. - EditAI yra Šveicarijoje veikiančios asociacijos Swiss EdTech Collider, kuri vienija daugiau nei 85 švietimo technologijų startuolius, siekiančius pakeisti švietimą ir mokymąsi pasitelkiant naujas technologijas ir inovacijas, narė. - EditAI yra EmpowerED tinklo, vienijančio Europos EdTech suinteresuotų šalių tinklo dalyvius, asocijuota narė.


Video nuoroda: https://youtu.be/XouBg4mpNZI

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies).

Būtinieji slapukai įdiegiami automatiškai ir jiems nėra reikalingas Jūsų sutikimas. Taip pat galite sutikti ir su kitų slapukų naudojimu. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.