UAB EditAI
EditAI
2024

Kur galima rasti sprendimą: https://editai.co

Kodėl ir kaip?

Daugumoje mokyklų vis dar yra taikomas standartinis mokymo modelis, kuomet mokykloje mokiniai yra mokomi pagal atskiras disciplinas (matematika, biologija, istorija, kalbos, menai ir kt.). Toks mokymo(si) modelis nepadeda mokiniams suprasti, kaip skirtingos disciplinos gali būti naudojamos praktiškai, kaip mokomos temos siejasi su realiu gyvenimu ir kaip jų įgytos žinios gali būti taikomos kasdieniame gyvenime. Tradicinis, „vadovėlinis“ ugdymo metodas riboja mokinių kūrybiškumą ir galimybę pasitelkti šiuolaikines technologijas. Individualūs darbai, testai ir atsiskaitymai už išmoktas žinias neleidžia jauname amžiuje ugdyti komandinio darbo, problemų sprendimų, kūrybiškumo įgūdžių, kurie yra būtini studijų metu ir vėliau darbo rinkoje. Standartinis mokymo modelis taip pat nėra suderinamas su individualiais mokinių poreikiais ir polinkiais. Daugelyje mokyklų pasaulyje pamokas vis dar organizuoja remiantis principu „vienas dydis tinka visiems“, neatsižvelgiant į individualaus mokinio lygį ir sugebėjimus, todėl personalizuoto ugdymo trūkumas tampa akivaizdus. Integruotas ugdymas yra mokymo metodas, kuriame skirtingos disciplinos yra integruojamos vienaip ar kitaip siekiant sukurti bendrą, tarpdisciplininį mokymo planą, susieti mokinių įgyjamas žinias su realiu pasauliu, įprasminti mokymosi procesą, individualizuoti mokymosi procesą pagal kiekvieno mokinio gebėjimus ir pomėgius. Tyrimai rodo, kad mokiniai, kurie yra ugdomi pagal integruoto ugdymo praktikas geriau supranta mokykloje įgyjamų žinių sąsają su realiu pasauliu, geba išmoktus įgūdžius praktiškai pritaikyti kasdieniame ir vėliau profesiniame gyvenime, įprasmina mokymosi procesą, turi didesnę motyvaciją mokytis, įgyja geresnius gebėjimus mąstyti kritiškai, analizuoti, vertinti ir sintetinti informaciją, geba bendradarbiauti su kitais mokiniais ieškant sprendimų sudėtingoms problemoms, kurios reikalauja įvairių įgūdžių ir žinių. Pasaulyje jau ne pirmus metus yra kalbama apie vis didesnį integruoto (tarpdisciplininio) ugdymo praktikų taikymą, kai mokiniai yra mokomi apie tam tikrą temą ar fenomeną per skirtingus dalykus (pvz. Olimpinių žaidynių tema apjungia biologiją, istoriją ir meną). Nepaisant to, šis metodas yra praktikuojamas tik pavienėse mokyklose. Bene ženkliausia riboto integruoto ugdymo taikymo priežastis yra ilgas pasiruošimo laikas, reikalingas parengti medžiagą, susiderinti su kitais mokytojais ir įgyvendinti integruoto ugdymo projektus ar užduotis. Skaičiuojama, kad parengti įtraukiantį, interaktyvų ir aktualias temas bei kelis dalykus apjungiantį 2-4 savaičių projektą vienam mokytojui, vienai klasei užtrunka apie 1-2 mėnesius. Dauguma vidurinio ugdymo mokytojų tik apie 40% darbo laiko skiria kontaktiniam darbui su mokiniais pamokose, o beveik du trečdalius darbo laiko skiria pamokų planavimui, pamokų turinio ruošimui, bei atlikdami kitus administracinius darbus. Todėl mokytojai, ir taip dažnai nespėjantys atlikti būtinus pasiruošimo ir kitus darbus pamokoms, nusprendžia netaikyti tarpdisciplininio ugdymo praktikos. Mokytojai neturi priemonių ir įrankių, kurie juos įgalintų greitai (per kelias minutes) pritaikyti pamokų temas ir turinį prie pasaulyje vykstančių reiškinių ar įvykių (pvz. Izraelio-Palestinos konflikto tema, Olimpinės žaidynės, ugnikalnio išsiveržimas Islandijoje, Europos Parlamento rinkimai), kurie būtų aktualūs mokiniams ir padėtų geriau susieti įvykius pasaulyje, natūralius ar socialinius fenomenus su bendrojo ugdymo programų temomis. EditAI yra dirbtinio intelekto (DI) technologija paremta integruoto ugdymo turinio platforma skirta padėti 1-12 klasių mokytojams organizuoti integruotą, tarpdisciplininį ir problemų sprendimu grįstą ugdymą pradinio, pagrindinio ir vidurinio lygio ugdymo mokyklose visame pasaulyje. EditAI yra skirta įgalinti mokytojus taikyti integruoto ugdymo praktikas per projektinį mokymąsi, trumpinti mokytojų pasiruošimo laiką, padėti plačiau taikyti individualizuoto ugdymo praktikas, skatinti mokinius ugdyti 21-ojo amžiaus kompetencijas, tokias kaip kūrybiškumas, problemų sprendimas, kritinis mąstymas ir kt. EditAI platformoje mokytojas gali pasirinkti ugdymo lygį (klasę), integruojamus dalykus ir jų temas, nurodyti vaikams ar visuomenei aktualias temas, mokykloje turimą įrangą. Pagal mokytojo pasirinkimus, EditAI platforma momentiškai sugeneruoja projekto aprašą, atitinkantį nacionalines bendrojo ugdymo programas ir konkrečias potemes aplink mokytojo pasirinktą reiškinį, problemą ar temą. Taip pat sugeneruotame projekto apraše šalia pateikiamos ir papildomos interaktyvios medijų ir kitų šaltinių nuorodos, kurios išeina iš klasės ribų (filmai, Wikipedia, YouTube, TED Talks, kt.), kad mokiniai galėtų pastiprinti žinias labiau suprasdami konkrečių temų, reiškinių ar kasdienių aktualijų prasmę pamokų metu. EditAI platforma sprendžia visose pasaulio mokyklose opias problemas, tokias kaip nepakankamai aukšti mokinių pasiekimai, pernelyg laikui imlus mokytojų pasiruošimo laikas pamokoms/ projektams, su greitai besikeičiančiu gyvenimu nespėjantis atsinaujinti pamokų turinys, turinio personalizavimo trūkumas, nepakankamas gyvenimui reikalingų praktinių įgūdžių suteikimas mokyklose. Sprendimas yra tinkamas naudoti bet kuriame ugdymo lygyje ir visose mokyklose neapsiribojant mokyklų geografija, nes EditAI platforma gali būti adaptuojama, įtraukiant bet kurios šalies nacionalines bendrojo ugdymo programas.

Kuo išskirtinis?

Lyginant su kitais EdTech rinkoje egzistuojančiais produktais, (pvz. video pamokų, užduočių ar savarankiško mokymosi platformos), kurie siekia pakeisti mokytoją klasėje, EditAI platforma to nesiekia, bet iš esmės keičia ugdymo(si) procesą, padeda mokytojui greičiau pasiruošti pamokoms, įgalina mokytoją taikyti integruoto ugdymo praktikas ir tapti aktualiu tarp mokinių, kasdienes aktualijas ir pasaulinius reiškinius aiškinti per klasėje mokomus dalykus ir iš skirtingų disciplinų perspektyvų. EditAI platforma taip pat išsiskiria bendrojo ugdymo programų integracija pagal pasirinktą šalį, galimybe mokytojams momentiškai sukurti įdomias temas apjungiančius projektinio darbo aprašus, galimybe planuoti su integruoto ugdymo įgyvendinimu susijusias veiklas, koordinuoti projekto įgyvendinimą tarp keleto dalykų mokytojų, dalintis įdomiausiais ir sėkmingiausiais projektais su viso pasaulio mokytojais. EditAI yra vystoma kartu su mokytojais, siekiant užtikrinti, kad sprendimas atlieptų jų poreikius. Idėja komandai gimė jau seniau, tačiau per pastaruosius 2 metus EditAI komanda aplankė daugiau nei 300 mokyklų tiek Lietuvoje, tiek užsienyje ir turėjo galimybę tiesiogiai bendrauti su įvairių dalykų mokytojais, išgirsti ir suprasti su kokiais iššūkiais jie susiduria, kaip technologijos veikia jų profesinę aplinką ir kokias galimybes sukuria. Ši patirtis leido suprasti tokio sprendimo poreikį ir reikalingumą ir tik tuomet buvo pradėta vystyti platforma. Šiuo metu EditAI platforma yra aktyviai naudojama mokytojų tiek Lietuvoje, tiek užsienyje (šiuo metu yra virš 25 mokyklų, kurios kasdien naudojasi EditAI). Atsižvelgiant į jų grįžtamąjį ryšį naudojantis platforma ir kylančius poreikius, EditAI komanda toliau vysto ir kuria naujus platformos funkcionalumus. Kitas EditAI platformos išskirtinumas yra EditAI platformos idėjos autorių ilgametė patirtis švietimo ir DI technologijos srityse. Kęstutis Jovaišas švietimo srityje dirba daugiau nei 15 metų ir per šį laikotarpį įgyvendino įvairios apimties projektus bendradarbiaujant su mokyklomis, savivaldybėmis ir ministerijomis tiek Lietuvoje, tiek užsienyje (pvz. Latvijoje, Moldovoje), taip pat yra vienas iš Geros mokyklos koncepcijos autorių. Kristina Jonkuvienė turi 8 metų patirtį DI technologijos taikymo srityje, mašininį mokymąsi studijavo Šveicarijos universitete, yra Woman in AI, vienos didžiausių pelno nesiekiančios organizacijos, kuri pasisako už įtraukiojo DI vystymą, narė. Taip pat anksčiau yra sukūrusi startuolį, veikiantį DI srityje, kurio inovatyvumas buvo pripažintas pasauliniu mastu ir startuolis buvo atrinktas tarp finalininkų į MassChallenge Switzerland akseleratorių. EditAI platformą taip pat vysto patyrusių profesionalų komanda, kurie turi tarptautinės patirties inovacijų ir produktų vystymo, švietimo ir technologijomis patobulinto mokymosi, duomenų analitikos srityse. EditAI komandos pasiekimai taip pat leidžia vertinti produkto inovatyvumą ir išskirtinumą tiek Lietuvos, tiek pasaulinėje EdTech rinkoje. EditAI komanda 2023 m. gegužės mėn. buvo atrinkta tarp 8 geriausių Europos komandų dalyvauti Europos Komisijos organizuojamame švietimo technologijų akseleratoriuje, kur verslo idėja buvo įvertinta kaip turinti didelį potencialą ir plėtrą pasauliniu mastu. 2024 m. kovo mėn. EditAI komanda buvo pakviesta vesti konferencijos tematinę programą apie DI taikymą švietime tarptautinėje Mašininio mokymosi konferencijoje (AMLD), kuri vyko EPFL universitete Šveicarijoje. EditAI yra EmpowerED tinklo, vienijančio Europos EdTech suinteresuotų šalių tinklo dalyvius, asocijuota narė. Tolesniam EditAI platformos vystymui yra pateiktos kelios paraiškos finansavimo pritraukimui, kurių rezultatai paaiškės neužilgo.


Video nuoroda: https://www.youtube.com/watch?v=rgL5Sx5IZT8

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies).

Būtinieji slapukai įdiegiami automatiškai ir jiems nėra reikalingas Jūsų sutikimas. Taip pat galite sutikti ir su kitų slapukų naudojimu. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.