Kur galima rasti sprendimą: https://www.auguinternete.lt//
Kodėl ir kaip?
Telekomunikacijų bendrovės „Telia“ saugaus elgesio iniciatyva „Augu internete“, kurios tikslas – patarti ir interneto saugumo klausimais edukuoti tėvus, mokytojus, vaikus ir visus, kurie „auga“ internete. Vaikai ir paaugliai imlumu technologijoms ir jų išmanymu stipriai lenkia suaugusius, tačiau jiems trūksta racionalaus mąstymo, savisaugos įgūdžių ir gyvenimo patirties. Susidūrus su tiesioginėmis virtualaus pasaulio grėsmėmis, dažnai nei tėvai, nei vaikai nežino, kaip elgtis, kur kreiptis ir kaip jų išvengti. Tėvai dažnai nežino apie savo vaikų veiklą internete ir nesuvokia jiems kylančių pavojų – patyčių, seksualinio turinio, tapatybės vagysčių, sukčiavimo. „Telia“ iniciatyva „Augu internete“ norime parodyti, kad technologijos atneša ne tik naujas bendravimo formas, bet ir grėsmes. Siekiame parodyti problemos svarbumą ir mokinti būti saugiais – suteikiant tikslingą informaciją ir įrankius bei edukuojant tiesiogiai. Tai darome: - Tirdami vaikų saugumo internete situaciją Lietuvoje (tyrimai su tėvais – „Ką tėvai galvoja ką vaikai veikia internete“ ir tyrimas su vaikais – „Kaip jūs elgiatės internete“). - Aktualizuodami problematiką – parodant realias internete slypinčias grėsmes (viešųjų ryšių ir skaitmeninės rinkodaros veiksmai). - Pateikdami nemokamą ir visiems prieinamą turinį bei įrankius: --specialiai sukurtoje svetainėje – auguinternete.lt – tėvai, vaikai ir mokytojai gali rasti visapusiškai naudingos informacijos ir patarimų, kaip atpažinti pavojus ir apsisaugoti nuo virtualių grėsmių (kaip apsaugoti savo privatumą socialiniuose tinkluose, kaip atpažinti virusu užkrėsta el. paštą ar SMS, baigiant informacija, kur ieškoti pagalbos susidūrus su patyčiomis). Užsiregistruoti į rengiamas pamokas arba pasikviesti „Telia“ darbuotojus-mokytojus į savo mokyklas. --Ekspertiniai straipsniai (bendradarbiaujant su „Vaikų linija“) vaikų saugumo internete tematika: grėsmės ir praktiniai patarimai. --Video ir „gyvos“ pamokos: „Telia“ darbuotojai (mokytojai-praktikai) savanoriškai saugaus elgesio įgūdžius formuoja paskaitomis mokyklose bei vaizdo transliacijomis, susitikimuose su tėvais. - Nuolat atnaujinat ir viešinant turinį. Vien praėjusiais metais visoje Lietuvoje apie elgesį internete kalbėjomės su 42 tūkstančiais, o šiais metais jau su 25 tūkstančiais moksleivių. Šios iniciatyvos turinį kuriame su partneriais: „Vaikų linija“, UNICEF ir jį viešiname „Telia“ kanaluose: auguinternete.lt, „Telia“ socialiniuose tinkluose „Facebook“, „Linkedin“ ir „Youtube“ bei papildomai – partnerio „15min.lt“ naujienų portale ir socialiniuose tinkluose. „Augu internete“ yra Prezidentės Dalios Grybauskaitės inicijuotos nacionalinės socialinio saugumo kampanijos „Už saugią Lietuvą“ dalis.
Kuo išskirtinis?
TURINYS: „Augu internete“ iniciatyvos turinį kuriame su partneriais: „Vaikų linija“, UNICEF ir jį viešiname „Telia“ kanaluose: auguinternete.lt, „Telia“ socialiniuose tinkluose „Facebook“, „Linkedin“ ir „Youtube“ bei papildomai – partnerio „15min.lt“ naujienų portale ir socialiniuose tinkluose. 11 specialių straipsnių vaikų saugumo internete tematika parengė „Vaikų linijos“ ekspertai: 1. Kaip padėti vaikams saugiai naudotis internetu ir įveikti grėsme 2. Kodėl svarbu klausti vaikų, kaip jiems sekėsi bendrauti internete 3. Elektroninės patyčios - su kokiomis jų formomis susiduria vaikai 4. Kaip padėti su elektroninėmis patyčiomis susidūrusiems vaikams 5. Intymios paauglių nuotraukos - ką daryti joms pasklidus internete 6. Kokį žalingą turinį internete randa jame naršantys paaugliai 7. Ar jūsų vaikui negresia priklausomybė nuo interneto 8. Paaugliai socialiniuose tinkluose kaip užtikrinti Facebook paskyros saugumą 9. Kaip užtikrinti paauglių saugumą socialiniame tinkle Instagram 10. Ką daryti, kad Youtube neliūdintų ir negąsdintų vaikų 11. Paauglių mėgstama programėlė „Snapchat“ APKLAUSOS: Rengdamiesi „Augu internete“ viešinimo kampanijai – apklausėme per 500 tėvų ir 700 vaikų, kurie jie patvirtino, kad informacijos apie saugumą internete labai trūksta. Praėjusių metų pabaigoje pristatyta „Telia“ užsakymu atlikta tyrimų agentūros SIC apklausa su tėvais parodė (https://www.telia.lt/pranesimai-spaudai/augu-internete-tyrimas), kad 88 proc. nepilnamečių naudojasi internetu be suaugusiųjų priežiūros. Labiausiai savo vaikų veikla internete yra susirūpinę tėvai, auginantys 13-14 metų paauglius. Būtent nuo šio amžiaus vaikai yra daugiausiai laiko per parą praleidžiantys internete (po daugiau kaip 5 valandas). „Telia Company“ atliko tyrimą – vaikų patariamoji grupė (Children‘s Advisory Panel, sutrumpintai CAP). Ji buvo įgyvendinama bendradarbiaujant su vaikų teisių organizacijomis ir mokyklomis septyniose Šiaurės ir Baltijos valstybėse. Projekte, kurio metu vaikams teko apibūdinti ir aptarti veiklos internete teikiamas galimybes bei naudą, dalyvavo daugiau kaip 700 vaikų. CAP iniciatyvos tikslas – toliau plėtoti „Telia“ požiūrį į vaikų kaip technologijų naudotojų teises ir padėti IRT sektoriui bei visuomenei geriau suprasti pačių vaikų nuomones apie su internetu ir skaitmeninėmis technologijomis susijusius gyvenimo aspektus padėti jiems būti saugiems internete. Įgyvendinant šią iniciatyvą Lietuvoje (CAP), dalyvavo dvi mokyklos – iš Vilniaus ir Jonavos. Jose vyko bendros kūrybos praktiniai seminarai, kurių metu šeštų ir devintų klasių moksleiviai dirbdami drauge turėjo surasti sprendimus, kaip įveikti iššūkį, susijusį su tikrove ir internetu. Praktiniai seminarai vyko bendradarbiaujant su Vaikų linija (Lietuvos pagalbos vaikams linija), kuri teikė profesionalią pagalbą vaikų požiūrio klausimu ir padėjo moderuoti. Praktiniuose seminaruose dalyvavo 85 vaikai, kurie pasidalino idėjomis, žiniomis ir nuomonėmis apie gyvenimą internete. Be to, siekiant gauti daugiau medžiagos analizei, giluminių interviu metodu apklausti dar 9 vaikai, kurie atsakė į klausimus apie jų patirtį internete. Interviu atliko „Kantar TNS Lietuva“. VIEŠINIMAS: Pasitelkdami tyrimo faktus, patirtį iš susitikimų su vaikais, visuomenei pristatėme vaikų saugumo internete problematiką – buvo įgyvendinta dviejų savaičių „Augu internete“ iniciatyvos viešinimo kampanija. Atliepiant temą – saugumas internete – ir siekiant pasiekti auditoriją būtent ten, kur tos grėsmės kyla. Komunikacijos kampanija buvo įgyvendinta skaitmeninėje erdvėje: socialiniuose tinkluose ir partnerio „15min.lt“ specialiu turinio projektu. Po viešinimo kampanijos, toliau vykdoma nuolatinė iniciatyvos komunikacija nukreipta į naudos visuomenei kūrimą. MOKYMAI: Po viešinimo kampanijos sulaukėme itin didelio susidomėjimo „Augu internete“ iniciatyva. Gavome daug kvietimų atvykti į mokyklas, stovyklas ir kitas organizacijas pakalbėti su vaikais. Šiemet „Telia" kolegų, dalyvaujančių iniciatyvoje „Augu internete" dėka apie saugų elgesį internete ir internetines patyčias jau pasikalbėjome su daugiau nei 25 000 vaikų (pernai metais – su 42 tūkstančiais, kas sudaro 1/10 visų Lietuvos moksleivių). Mokymus savanoriškai veda 40 specialiai apmokytų „Telia“ darbuotojų. Surengtos 7 tiesioginės interaktyvios vaizdo pamokos. Technologijų dėka, pamokose dalyvavo mokiniai iš visos Lietuvos, o ne tik iš didžiųjų miestų. Technologijų pagalba mažinama atskirtis tarp miestų ir kaimelių ir tos pačios žinios yra pasiekiamos visiems. Šios pamokos interaktyvios, jas stebi visos klasės mokiniai su mokytoja. Lektorius įtraukia mokinius prašydamas atlikti kelias paprastas užduotis, užduoda klausimus, palieka laiko diskusijai klasėje, o atsakymus gauna iš mokytojų per pokalbių langą (ang. Chat). Naudojant šį inovatyvų mokymo metodą – skatinamas kolektyvinis mokymasis. Renginyje „Robotiada“ „Telia“ darbuotojai-mokytojai skaitė 2 pranešimus. Specialiai šiam renginiui buvo sukurtas klausimynas į kurį atsakymus vaikai pildė planšetėje. Tokiu būdu sudominome vaikus ir įtraukėme į diskusiją apie saugų elgesį internete. PLATFORMA www.auguinternete.lt yra ašinis informacijos kanalas. Čia pateikiama esminė saugumo internete tematikos medžiaga: naudingi patarimai, straipsniai tiek tėvams ir mokytojams bei specialus turinys tik vaikams – video. Internetinėje svetainėje turinys pateiktas įvairiais formatais atsižvelgiant tiek į suaugusiuosius, tiek į vaikus – tekstas, video medžiaga, tyrimų rezultatai. Mokytojai gali savarankiškai susipažinti su medžiaga ir perteikti žinias mokiniams. Tuo tarpu vaikai, susipažinę su turiniu, gali paskatinti suaugusiuosius atsakingiau elgtis. www.auguinternete.lt kokybiškas turinys nuolat papildomas ir yra lengvai prieinami neapsiribojant geografine vieta. Žinios ir formuoti įgūdžius skatinantys mokymai pasiekiami visiems. Svetainė pritaikyta naršymui, plančetėse ir mobiliuosiuose telefonuose. REALIOS SITUACIJOS VIZUALIZAVIMUI – atlikome socialinį eksperimentą, kurio metu atskirai į tuos pačius klausimus apie patirtį internete atsakinėjo Lietuvoje žinomos moksleivės vlogerės ir jų tėvai. Atsakymai nustebino tėvus, kiek mažai jie žino apie savo vaikus. Šio šokiruojančio eksperimento vaizdo įrašas: https://www.youtube.com/watch?v=3d9kWOIZHPg IR DAR KELI FAKTAI: 2017 m. vasario mėnesį vykusi „Augu internete“ iniciatyvos komunikacijos kampanija pasiekė 1.279 mln. realių interneto vartotojų (arba 75% visų Lietuvos internet vartotojų (Gemius Audience duomenimis). Sugeneravo 18 833 unikalių apsilankymų www.auguinternete.lt 75% respondentų mano, kad tokie projektai išties naudingi visuomenei (OMD SNAPSHOTS 22-69 m. Lietuvos interneto vartotojų apklausa). Gerąja iniciatyvos praktika nuolat dalinamės ir su kitomis „Telia Company“ grupės šalimis: Švedija, Suomija, Danija, Norvegija, Estija. Kartu su „Augu internete“ – prisijungiame prie Jungtinių Tautų globalių tvarios plėtros tikslų (angl. The UN Sustainable Development Goals) – taip įprasmindami vaikų teisių užtikrinimą ir jų saugumą mūsų šalyje.