Kur galima rasti sprendimą: https://www.teachersleadtech.lt/
Kodėl ir kaip?
Pasak World Economic Forum, iki 2022-ųjų technologijų industrija sukurs 133 milijonus naujų rolių. Tam, kad atotrūkis tarp švietimo sistemų ir sparčiai besikeičiančios technologijų industrijos mažėtų, mes kuriame sprendimą, suteikiantį pradinių klasių mokytojams įgūdžius tapti technologinės kūrybos lyderiais klasėse. Teachers Lead Tech suteikia pradinių klasių mokytojams: • PASITIKĖJIMO: per palaikymo sistemą, įgalintą mentorystės ir bendruomenės tinklo. • ĮGŪDŽIŲ: nuolatinis augimas ir įgūdžių lavinimas užtikrinamas per personalizuotą mokymąsi ir reguliarią praktiką su mentoriais. Mokytojos du kartus per mėnesį susitinka su mentoriais praktiniuose virtualiuose užsiėmimuose, kurių metu praktikuojasi dirbti su technologiniu įrankiu, konceptu ar kūrybinių projektu, vėliau pritaikomu klasėse - tiek virtualiai, tiek gyvai. Mokytojai taip pat gauna nuolatinę galimybę konsultuotis su mentoriais dėl iškylančių klausimų ar turinio pritaikomumo klasėse. Vėlesnėse produkto stadijose personalizuotą mokymąsi užtikrins kuriamas mašininio mokymosi ir mokymosi analitikos (angl. learning analytics) sprendimas platformoje. • TURINĮ: Teachers Lead Tech platformoje mokytojai gauna prieigą prie paruošto ir nuolat atnaujinamo inovatyvaus, mokytojų laiką taupančio turinio, paremto geriausiomis technologijų industrijos praktikomis – išsamaus mokymo(si) turinio ir video instrukcijų, pritaikomų klasėse, praktinių užsiėmimų video įrašų, dalomosios medžiagos vaikams, teminių prezentacijų. Kiekviena pamoka ir tema platformoje pateikiama pagal metodologiją “Suprask. Praktikuokis. Kurk”. Pamokos ir jų temos (matematika, pasaulio pažinimas, kalbų mokymasis ir kt.) jungiamos su technologine kūryba – programavimo konceptais, 3D modeliavimu, dirbtiniu intelektu, programėlių kūrimu ir t.t. Turinys apjungia veiklas, skatinančias vaikus kurti ir spręsti įvairias užduotis, naudojant praktinius technologinius gebėjimus.
Kuo išskirtinis?
Kurdami technologijas ne vaiko, o mokytojo mokymosi personalizavimui, efektyviau ir tvariau kursime pokytį švietimo sistemose bei pasaulyje. Vienas mokytojas pasiekia bent 20 skirtingų mokymosi ir socialinių gebėjimų vaikų. Mokytojai užtikrina tęstinį vaikų mokymąsi skirtinguose lygmenyse. Dirbame su pradinių klasių mokytojais, nes jie yra gana lankstūs, nusistatant mokymosi planą ir įtraukiant naujausius ugdymo įrankius bei turi unikalią rolę vaiko gyvenime, formuojančią mokymosi visą gyvenimą įgūdžius ir įpročius. Deja, pasak Microsoft UK Studijos (2018/2019) tik 15% mokytojų pasitiki savimi, taikant technologijas kaip mokymo(si) įrankį klasėje, o 77% mokytojų laikas ir jo trūkumas yra labiausiai ribojantis resursas – jie yra priversti perbėgti visus dienos darbus, užuot kūrybiškai mąstę, ruošę inovatyvią mokymo medžiagą, pritaikytą individualiems vaikų poreikiams. Pasak Technucation model analysis (2017, Danija) nauji įgūdžiai, analitinis mąstymas ir saugi nuolatinio mokymosi aplinka yra kertiniai faktoriai, padedantys mokytojams suprasti greitai besikeičiančią technologijų industriją ir įrankius. Tad Teachers Lead Tech tampa sprendimu, padedančiu mokytojams užtikrinti augantį pasitikėjimą, lavinamus technologinės kūrybos įgūdžius bei suteikianti laiką taupantį ir klasėje pritaikomą turinį. 2020 m. balandžio mėnesį Teachers Lead Tech sprendimas startavo su pilotine, mėnesį trukusia programa. Prie jos prisijungė 400-ai pradinių klasių mokytojų iš visos Lietuvos, kurios dirbo su platformoje pateiktu turiniu bei dalyvavo kassavaitiniuose praktiniuose, virtualiuose užsiėmimuose su mentoriais. 86% dalyvių teigė, kad platformos turinys buvo naudingas ir pritaikomas klasėse, o 90% teigė, kad praktiniai virtualūs užsiėmimai padėjo joms įgyti įgūdžių bei pasitikėjimo. Mokymosi metodologiją ir praktiką padėjo išvystyti mūsų komandos penkių metų patirtis technologinės kūrybos akademijoje bit&Byte, kurioje kas savaitę technologinio kūrybiškumo mokosi 1000+ vaikų visoje Lietuvoje, o per įvairias iniciatyvas pasiekėme jų virš 20 tūkst. 2019-2020 m. mūsų komanda kūrė ir įgyvendino Google.org finansuotą mentorystės programą pradinių klasių mokytojams “Technologijų vedliai”, kurioje 1000 pradinių klasių mokytojų tris mėnesius dirbo su mentoriais ir jungė klasių temas su technologine kūryba. Po programos “Technologijų vedliai”, 71% dalyvių taikė technologinės kūrybos turinį klasėse, o 93% teigė, kad programa padėjo pasiruošti ir nuotolinio darbo teikiamiems iššūkiams. Ši patirtis, rezultatai ir metodologija įkvėpė mus kurti tęstinę skaitmenizuotą, mokymosi analitika (angl.learning analytics) grįstą sprendimą tolimesniam mokytojų tobulėjimui ir nuolatiniam įgūdžių pritaikymui klasėse su pradinukais. 2020 m. rugsėjį Teachers Lead Tech startuos su 600-ais pradinių klasių mokytojų Lietuvoje ir pradės savo tarptautinę plėtrą. Mūsų tikslas – iki 2025-ųjų pasiekti vieną milijoną pradinių klasių mokytojų ir taip – 20 milijonų jaunųjų kūrybingų technologų – vaikų. Ką sako technologinę kūrybą klasėse išbandžiusios mokytojos? „Mes, mokytojos, turim eiti koja kojon su technologijomis, nes be jų pasaulis jau nebeįsivaizduojamas” „Kokią naudą pastebėjau? Pritaikant technologinę kūrybą, mokymosi džiaugsmą gali patirti įvairių gebėjimų vaikai” „Labai reikia gal net technologinės kūrybos disciplinos. Vaikai įsitraukia, kūrybiškai sprendžia užduotis. Juk Lietuvos ateitis – intelekto ugdymas, programavimas, nes neturim naftos ar kitų gamtinių išteklių, kad šalis klestėtų. Todėl turime investuoti į vaikų lavinimą”.