Kur galima rasti sprendimą: https://sveikatukai.lt/
Kodėl ir kaip?
UAB „Indeform“ pristatomas produktas “Sveikatukai” yra interaktyvi žaidybinių programų platforma vaikų sveikatingumo skatinimui, apjungianti paprastus ir sudėtingus judesius į dešimt animuotų žaidybinių programų. Priešmokyklinio amžiaus vaikų laikysena – vienas iš skeleto-raumenų sutrikimų – aktuali visuomenės problema, nes laikysena formuojasi būtent priešmokykliniu laikotarpiu ir, atsižvelgus į smulkiosios motorikos ypatumus, galima laiku užtikrinti optimalią judėjimo funkciją. Siekiant išvengti laikysenos ir smulkiosios motorikos sutrikimų, visiems priešmokyklinio amžiaus vaikams reikėtų taikyti tikslingą kineziterapijos programą kaip profilaktikos priemonę. Mokslininkai teigia, kad vaizdo žaidimai ar animuotos programos kaip fizinės terapijos priemonės yra pakankamai sėkmingi, nes siejasi su padidėjusiu įsitraukimu ir motyvacija. UAB „Indeform“ sukurta interaktyvi žaidybinių programų platforma vaikų sveikatingumo skatinimui yra skirta lavinti vaikų koordinacijos judesius per kinestezinius pojūčius bei erdvinį mąstymą, kas padeda ugdyti savęs ir savo kūno suvokimą. Platformoje integruota 10 interaktyvių žaidimų, apjungiančių fizinių pratimų kompleksą, siekiant spręsti konkrečias vaikų laikysenos problemas - skeleto-raumenų sistemos sutrikimus, kurie dažniausiai nustatomi 5–7 metų amžiaus vaikams ir turi didžiulės įtakos vaikų tolimesnės raidos vystymuisi. Kiekvieno iš žaidimų tikslas - padėti taisyklingai atlikti kinezeterapeutų rekomendacijomis grįstus pratimus. Pratimai skirti nugaros, pilvo raumenų stiprinimui, dvigalvio šlaunies raumens ir pečių lanko raumenų tempimui, kas gerina laikyseną ir deformacijas, suformuotas neteisingų laikysenos įpročių. Būtent šių raumenų stiprinimas ženkliai prisideda prie vaikų laikysenos problemų sprendimo. Žaidybinės programos paleidžiamos ir valdomos žaismingų robotukų, kuriuose integruotas projektorius ir valdymo terminalas, pagalba. Žaidimuose sukurta bendra juos vienijanti kosmoso ir virusų tematika bei pagrindinis veikėjas - superherojus „Sveikatukas“, padedantis vaikams teisingai atlikti užduotis. Vaikų komandoms valdyti sukurtos integruotos komandų kūrimo ir žaidėjų valdymo sąsajos, kuriose mokytojas gali pasirinkti komandą, žaidėją ir jam priskirti atlikti tam tikrą pratimą. UAB „Indeform“ produktas “Sveikatukai” sprendžia dvi tarpusavyje susijusias aktualias problemas sveikatinimo srityje: 1) Priešmokyklinio amžiaus vaikų netaisyklingos laikysenos problemą per sveikatingumo skatinimą vaikams priimtinomis interaktyviomis priemonėmis. 2) Kvalifikuotų specialistų ir priemonių vaikų sveikatingumo skatinimui trūkumo problemą per mokslo žiniomis ir tyrimais grįstų kokybiškų interaktyvių žaidybinių programų sukūrimą, pritaikytų naudoti net ir neturint kineziterapeuto žinių ir įgūdžių.
Kuo išskirtinis?
UAB „Indeform“ sukurta interaktyvi žaidybinių programų platforma vaikų sveikatingumo skatinimui yra naujas, inovatyvus produktas vaikų fizinio aktyvumo skatinimo produktų rinkoje, kurio paskirtis lavinti vaikų koordinacijos judesius per kinestezinius pojūčius bei erdvinį mąstymą, kas padeda ugdyti savęs ir savo kūno suvokimą. Platformoje integruota dešimt interaktyvių žaidimų, kurie lavina skirtingas raumenų grupes, atsakingas už taisyklingos laikysenos formavimąsi ir veikia kaip prevencinė skeleto-raumenų sistemos sutrikimų priemonė. Produkto išskirtinumas: 1) Vertinant kineziterapinių programų vaikams alternatyvas tiek Lietuvos, tiek užsienio rinkoje, aptinkama įvairių vaizdo žaidimų ar animuotų programų vaikams, tačiau minėti produktai yra arba tik pramoginio turinio arba tiesiogiai orientuoti į patį procesą- fizinį judėjimą, tačiau nėra tikslingai suformuoti spręsti konkrečioms vaikų laikysenos problemoms, tokioms, kaip skeleto–raumenų sistemos sutrikimai, kurie dažniausiai nustatomi 5–7 metų amžiaus vaikams ir turi didžiulės įtakos vaikų tolimesnės raidos vystymuisi. UAB “Indeform” interaktyvi žaidybinių programų platforma sukurta kartu su vaikų sveikatos specialistais, įtraukaus ugdymo ekspertais bei kineziterapeutais, siekiant užtikrinti, kad žaidimai lavintų judesių koordinaciją, kinestetinius pojūčius ir stiprintų konkrečias raumenų grupes, atsakingas už taisyklingą laikyseną. Produkte integruotos modernios interaktyviojo ugdymo technologijos (vaizdų sekų atpažinimo technologijos, biomechaninio modeliavimo algoritmai, prognozavimo metodai), kurie įgalina pasiekti sveikatinantį poveikį, siekiant spręsti vaikų laikysenos problemas. 2) Produktas skatina vaikus būti ne tik būti fiziškai aktyviems, tačiau taip pat padeda ugdyti vaikų socialinius įgūdžius per tinkamai sukurtus ir parinktus žaidimus. Interaktyvios platformos žaidimai vaikų grupėms pateikia bendrą tikslą – nugalėti virusų karalių. Motyvuoti svarbia užduotimi, vaikai savaime ima bendradarbiauti tarpusavyje. Jie pastebi vienas kito klaidas, teikia patarimus ir skatina vieni kitus siekti tikslo. Sužaidybintas procesas didina vaikų pasitikėjimą savimi, skatina emocijų valdymą ir socializaciją, ugdo empatiją, moko dalytis atsakomybe. 3) Platformoje integruoti interaktyvūs žaidimai neapsiriboja tik fizinio lavinimo naudomis. Produkte išmaniųjų technologijų įgalinti interaktyvūs pasauliai, ugdydami vaikų fizinius gebėjimus, taip pat skatina smegenų veiklą: - Fizinis aktyvumas, ypač aerobinė veikla, skatina smegenų plastiškumą, t.y. gebėjimą keistis ir prisitaikyti prie naujų aplinkybių bei informacijos. Šis gebėjimas paruošia vaikų smegenis priimti naują informaciją; - Fizinė veikla taip pat suaktyvina neurogenezę, tai yra, skatina naujų neuroninių tinklų formavimąsi ir esamų tinklų stiprinimą; - Fizinio aktyvumo metu sukatyvinama neurotransmiterių veikla. Išsiskiria dopaminas, serotoninas ir noradrenalinas. Dopaminas yra natūralus organizme gaminamas cheminis junginys, kuris yra susijęs su motyvacija bei dėmesio sutelkimu. Naudojant interaktyvias technologijas fizinio ugdymo veikloje, dopamino kiekis dar labiau padidėja. Serotoninas, dar vadinamas „laimės hormonu“, padeda reguliuoti nuotaiką, mažina stresą bei nerimą ir teigiamai veikia atmintį, bei mokymąsi. Tuo tarpu noradrenalinas skatina budrumą, greitą reakciją ir padeda susikaupti, o jo išsiskyrimas suaktyvina organizmo pasirengimą veikti. Šie neurologiniai mechanizmai sudaro įtraukiųjų technologijų ir fizinio aktyvumo sinergiją, kuri leidžia efektyviai lavinti vaikų kognityvinius įgūdžius ir UAB „Indeform“ sukurtą produktą padaryti ypač išskirtiniu. Sprendimo video: https://www.facebook.com/share/v/1FxewdbaB4/
Video nuoroda: https://www.facebook.com/share/v/16gTbhe8SW/