Kur galima rasti sprendimą: Platformoje „Padlet“.
Kodėl ir kaip?
Paaugliai turi išskirtinę savo nuomonę, kurią labai svarbu (ir jie nori, nors akivaizdžiai neparodo) įgarsinti, paskleisti, išgirsti... Tokią galimybę (su trupučiu stumtelėjimo, nes noro ne visada pakanka...) suteikiu visiems savo 7-8 kl. mokiniams: kiekvieną savaitę vieną lietuvių k. pamoką skiriame įvairiausių stilių, žanrų, temų, problemų, idėjų skleidimui - darbui „Red-akcijoje“. Mokiniai virsta žurnalistais, rašytojais, mokslininkais-atradėjais, kanceliarijos darbuotojais... ir pagal JTDVT rašo 10 skirtingų kūrinių: nuo buitinio stiliaus haiku apie nervinančius paauglius dalykus iki mokslinio stiliaus straipsnių apie atrastus neįprastus padarus, išsivystančius iš po pasuolių prilipdytos kramtomos gumos, padedančius mokiniams per testus... O kur dar argumentuoti skundai, protokolai, interviu, atviri ir drąsūs laiškai tėvams, draugams, mokytojams... Dvejus mokslo metus darbai publikuojami „Padlet.com“ platformoje, o baigdami pagrindinę mokyklą visi mokiniai savo darbus sudeda į asmeninius popierinius žurnalus.
Kuo išskirtinis?
Kiek dalinausi šia savo idėja su kolegomis Lietuvoje ir užsienyje, neteko girdėti, kad kur nors paaugliams būtų kas nors panašaus siūloma. Leidžiami po pamokų mokyklos žurnalai, laikraščiai, tačiau, kad absoliučiai visi mokiniai atvirai, garsiai, drąsiai, kūrybiškai galėtų reikšti, skleisti savo mintis, idėjas - ne. Mokiniai priima ir patys siūlo daugybę iššūkių (integracijos (tarp dalykų, tarpusavyje su bendramoksliais...), asmeninių kūrybinių ir t.t.). Dar vienas išskirtinis bruožas - bendradarbiavimas su vyresnių klasių mokiniais, kurie jau neberašo tokių darbų, bet atlieka konsultantų vaidmenį.