Kur galima rasti sprendimą: https://scoolsy.lt/
Kodėl ir kaip?
Kiekvienas mokinys yra individualus, turi skirtingus gebėjimus, poreikius, tikslus. Tačiau tarptautiniai tyrimai rodo, kad nors 80% mokytojų teigia pritaikantys turinį pagal kiekvieną mokinį, visgi 50% mokinių sako, kad individualumo pamokose nejaučia (PISA, OECD, 2018). Mūsų atlikti moksleivių patikrinimai Lietuvoje patvirtina, kad nėra nei vieno moksleivio klasėje, kurio(s) žinios sutaptų su bent vieno kito bendraklasio(-ės) žiniomis. Mokytojai tai matydami labai nori atliepti kiekvieno vaiko poreikį, tačiau neturi tam reikiamos įrangos, tinkamai paruošto turinio ir dalykinių kompetencijų, kaip organizuoti individualizuotą mokymą. Mokytojai tęsdami darbą tradiciniais (dažniausiai frontalios pamokos metodais) kasdien didina moksleivių turinčių žinių spragas skaičių, o pakeliui praranda ir dalykui gabesnių vaikų dėmesį. Taip nutinka šiandieninė realybė, kuomet mokytojai nebežino ko griebtis dėl vis mažėjančios vaikų motyvacijos mokytis ir krentančių akademinių pasiekimų. To pasekmė yra auganti korepetitorių rinka - apie 50% moksleivių bent kartą yra samdę korepetitorių, kuris prisitaiko prie individualių mokymosi poreikių. Toks mokymasis yra lengvai perkeliamas į klases nesukuriant mokytojui papildomo darbo - turint tam įrangą, iš anksto tam tikru būdu paruoštą medžiagą su automatizuota administravimo ir mokymosi proceso sistema ir teisingai apmokytus mokytojus. Individualizuoto mokymosi nauda yra nenuginčijama - renkantis INDIVIDUALIZUOTĄ UGDYMĄ sėkmingai besimokančių moksleivių skaičius padidėja nuo 40 proc. iki 70 proc. klasėje. Taip pat tarptautiniai tyrimai rodo, jog individualizuotas mokymosi kelias pagerina asmeninius moksleivių akademinius rezultatus iki 35%. Scoolsy padeda mokytojui individualizuoti ugdymą - mokytojas tampa pagalbininkas, patarėjas, konsultantas mokiniui, sumažindamas savo darbo krūvį. Mokytojai ir moksleiviai platformoje randa jau paruoštą turinį pagal bendrąsias ugdymo programas, todėl turi daugiau laiko efektyvesnei tiesioginei pagalbai ir individualiam kontaktui su mokiniais. Scoolsy atkeliauja į mokyklas ne tik, kaip skaitmeninis įrankis, kuriame yra ugdymo turinys su individualios pažangos sekimu. Nuo pirmos dienos kiekvienas pedagogas yra įtraukiamas į mokymų ir konsultavimo programą. Pradedame nuo to, kad diagnostikos pagalba (vyksta įvairiais formatais) mokytojui ir mokiniui padedame suprasti, kuriame mokymosi taške dabar yra mokinys ir kur yra galimos mokymosi spragos. Tuomet išsikeliami individualūs mokymosi tikslai (Scoolsy platformoje) ir sėkmingai keliaujama per mokymosi procesą pagal savo individualias galimybes, norus ir poreikius, mokytojui suteikiant mokiniui jam reikalingą pagalbą laiku. Taip mokiniai išlieka labiau įsitraukę, motyvuoti ir susikaupę, todėl ženkliai pagerėja ir jų mokymosi rezultatai.
Kuo išskirtinis?
Scoolsy platforma yra išskirtinė dėl kelių sprendimų: 1. Ypatingo turinio išdėstymo logikos į dalykų matricas remiantis psichologų, neuromokslininkų, dalyko ekspertų ir pedagogų žiniomis. Scoolsy platformoje didžioji dalis turinio yra sudėliota į bazinį, pagrindinį ir aukštesnį lygį, kur bazinio lygio turinys yra privalomas 100% visiems moksleiviams taip garantuojant bazinių kompetencijų ir gebėjimų įgijimą. Turinio matricos yra ruošiamos pagal valstybėje galiojančias bendrąsias ugdymo programas, tačiau nėra suskirstytos į klases, kas leidžia net ir vyresnio amžiaus moksleiviui oriai grįžti prie individualių mokymosi spragų. 2. Scoolsy platforma moksleiviai pradeda naudotis nuo 5 klasės, tad visas dalykų turinys atrenkamas (naudojami viešai prieinami šaltiniai nepažeidžiant autorinių teisių) ir ruošiamas atsižvelgiant į jaunimui priimtinus formatus ir atnaujinamas nuolat, priklausomai nuo šių dienų aktualijų. 3. Vaikams ir mokytojams yra matomas visas ugdymo turinys, tad vaikai gali lengvai grįžti keliomis klasėmis atgal arba šuoliuoti į priekį. 4. Scoolsy veikia motyvuojanti vertinimo sistema kaupiamaisiais taškais ir yra užtikrinamas mokymasis be spragų, kadangi kiekviena tema nuo bazinio lygio gali būti mokomasi tiek kiek individualiai kiekvienam reikia. Mokiniai neturi pažymių, todėl tai pagerina mokinių motyvaciją mokytis (visi vaikai patiria sėkmę!), jų įsitraukimą ir ugdo atkaklumą. Kadangi pažymiai keičiami taškais, mokinys nepatiria nesėkmės gavęs neigiamą arba žemesnį pažymį nei tikėjosi, o bandomųjų testų pagalba supratęs, kad tos temos dar nemoka, grįžta pasimokyti ir tik tuomet bando atsiskaityti mokytojui (kuriam Scoolsy platformoje visa atsiskaitymo medžiaga jau yra paruošta). 5. Padeda įgyvendinti įtraukios mokyklos idėją, kuri šiais metais tampa privaloma visoms Lietuvos mokykloms. Kadangi kiekvienas moksleivis turi savo individualų dalyko mokymosi kelią moksleiviai turintys specialiųjų ugdymosi poreikių staiga nebėra išskirtiniai klasėje. Taip Scoolsy mažina atskirtį ir veikia, kaip galimų patyčių prevencija. Vaikai nėra lyginami vieni su kitais - svarbi tik kiekvieno individuali pažanga! 6. Ugdo skaitmeninį raštingumą - turinyje ir atsiskaitymuose yra integruojami įvairūs sprendimai ir technologijos: video / audio kūrimas, teksto / pristatymų kūrimas, elektroninio pašto, socialinių medijų ir kitų platformų naudojimas. 7. Tai išbandyta ir veikia! Išbandžius šią mokymosi metodiką mokykloje ir pamačius didelius pokyčius mokinių mokymosi motyvacijai ir rezultatams, sukūrėme platformą, kurią jau antrus metus taiko 7 mokyklos, o 2023/24 m.m. pradeda taikyti dar 15 valstybinių mokyklų. 8. Europos Komisijos organizuojamas akseleratorius įvertino „Scoolsy“ kaip vieną inovatyviausių EdTech sprendimų ir šiais mokslo metais Scoolsy konceptą išbandys ir kelių kitų ES šalių mokytojai.
Video nuoroda: https://www.youtube.com/watch?v=2sbNJlaja-c