Kategorijos

“Skaitmeninis knygnešys 2024“ kategorijos*:

1. Valdžia ir piliečių įsitraukimas: skaitmeninės paslaugos; atvirieji duomenys; demokratinis dalyvavimas; valdymo procesų skaidrumas.
Šiai kategorijai teikiami sprendimai, kurie:

  • Įtraukia piliečius į viešojo administravimo procesus;
  • Apjungia visuomenę – individus, verslo įmones, organizacijas;
  • Leidžia lengvai pasiekti informaciją, duomenis, suvokti procesus ir procedūras;
  • Paverčia administracines ir viešąsias paslaugas pasiekiamomis visiems, išplečia paslaugų apimtis ir gerina jų kokybę;
  • Didina valdymo procesų skaidrumą, skatina demokratinius procesus;
  • Supaprastina vidinius administravimo procesus, didina apsikeitimo informacija efektyvumą ir pan.

2. Sveikata ir gerovė: medicininė priežiūra; ligų prevencija; sportas; gyvenimo būdas.
Šiai kategorijai teikiami sprendimai, kurie:

  • Padeda tenkinti piliečių ir pacientų sveikatos priežiūros poreikius;
  • Užkerta kelią ar mažina pavojingų epidemijų, sunkių ligų plitimą;
  • Padeda sveikatos priežiūros specialistams, sprendimų priėmėjams, visuomenei, suteikdami lengvą prieigą prie duomenų, jų perdavimo priemonių, diagnostikai skirtų sprendimų, susijusio turinio;
  • Prisideda prie vakcinų ir vaistų tyrimų ir tobulinimo, sveikatos priežiūros finansavimo, specialistų įdarbinimo, tobulinimo, mokymų;
  • Leidžia išmaniai skleisti informaciją apie sveikatos priežiūrą, ligas, gydymą, skatina sveiką elgesį, mitybą, sportą;
  • Pateikia patrauklų, kokybišką turinį, padedantį mėgautis sportu, muzika, pramogomis, stiliumi, mada, kitais laisvalaikio užsiėmimais ir pan.

 3. Mokymasis ir švietimas: visiems pasiekiamas švietimas ir įgūdžiai; žinių perdavimas; mokslas; tarptautinis bendradarbiavimas tyrimuose.
Šiai kategorijai teikiami sprendimai, kurie:

  • Pateikia išmanius sprendimus, padedančius kiekvienam įsitraukti ir dalyvauti švietimo ir mokymosi procesuose;
  • Padeda kurtis interaktyvioms e. mokymosi bendruomenėms, kurti interaktyvius, personalizuotus skaitmeninius mokymosi išteklius;
  • Pateikia išmanius instrumentus žinių perdavimui ir įgūdžių įgijimui;
  • Padeda mokytojams supaprastinti ir pagerinti mokymo turinio kūrimą, atrasti naujus, inovatyvius mokymo metodus ir priemones;
  • Skatina kolektyvinį mokymąsi ir mokymąsi visą gyvenimą;
  • Įgalina globalaus masto bendradarbiavimą moksle, pristato mokslo projektų rezultatus, jų naudą visuomenei ir pan.

4. Aplinka ir žalioji energija: kova su klimato kaitos pasekmėmis ir rizikomis; tvarus išteklių naudojimas; tausojančios žemės ūkio praktikos; švari energija.
Šiai kategorijai teikiami sprendimai, kurie:

  • Padeda diegti save palaikančias ekosistemas, tvarias maisto gamybos sistemas, tausojančias žemės ūkio technologijas, didinančias produktyvumą, produkcijos kokybę;
  • Leidžia didinti žemės ūkio produkcijos apimtis, padėti smulkiesiems ūkininkams;
  • Padeda prisitaikyti prie klimato pokyčių, gelbsti ekstremalių oro sąlygų, sausrų, potvynių, kitų stichinių nelaimių atvejais;
  • Skatina efektyvų vandens naudojimą visuose sektoriuose, padeda efektyviau valdyti vandens išteklius;
  • Prisideda prie švarių energijos išteklių ir technologijų naudojimo skatinimo, efektyvaus energijos naudojimo ir pan.

5. Kultūra ir paveldas: kultūrinis paveldas; parama kultūrų, subkultūrų ir kalbų įvairovei; pagalba keliautojams, informacija, intermodalinis transportas, viešbučiai ir navigacija.
Šiai kategorijai teikiami sprendimai, kurie:

  • Padeda išsaugoti, pristatyti ir perduoti kultūros paveldą, atsižvelgiant į ateities keliamus iššūkius;
  • Skleidžia informaciją apie kultūros vertybes, jų pristatymui panaudojant pažangiausius skaitmeninius sprendimus;
  • Palaiko kultūrų, subkultūrų ir daugiakalbių visuomenių įvairovę;
  • Pagelbsti keliautojams rasti įdomius objektus, pažinti ir sužinoti, keliauti saugiai ir gauti naujausią kelionei aktualią informaciją;
  • Padeda vieningai, suderintai naudoti įvairių rūšių viešojo transporto priemones, keliauti ir apsigyventi miestuose ir užmiestyje, teikia navigacijos sprendimais paremtą turinį;
  • Skatina tvarų turizmą, kuriantį darbo vietas, pvz. per vietinių kultūrų, vietos produktų garsinimą ir pan.

6. Išmaniosios gyvenvietės ir urbanizacija: mobilumas; produktyvumas per inovacijas ir pažangą; geresnės darbo sąlygos; pažangus transportas; tvari gyvenviečių plėtra; išmanūs pastatai.
Šiai kategorijai teikiami sprendimai, kurie:

  • Skatina aukštesnį ekonomikos produktyvumą per veiklos diversifikavimą, technologijų atnaujinimą ir inovacijas;
  • Skatina produktyvų įdarbinimą ir kokybiškas darbo sąlygas visiems;
  • Pateikia regioninius, tarptautinius infrastruktūros sprendimus, skatinančius ekonomikos plėtrą ir žmonių gerovę;
  • Palaiko saugius, tvarius, integralius transporto sprendimus, gyvenviečių planavimo ir valdymo sprendimus, išmanių pastatų sprendimus;
  • Padeda taupiau naudoti išteklius, prisitaikyti prie klimato pokyčių, užtikrinti atsparumą nelaimėms, rizikų valdymą;
  • Padeda informuoti vartotojus, pasiekti jiems aktualius duomenis.

7. Verslas ir komercija: inovatyvios paslaugos; verslo procesų optimizavimas; „FinTech” ir „InsurTech”; B2B, B2C, C2C ir P2P sprendimai; saugumas; rinkodara.
Šiai kategorijai teikiami sprendimai, kurie:

  • Remia ir optimizuoja verslo procesus;
  • Leidžia versle, procesuose diegti radikalias, „griaunamąsias“ (angl. „disruptive“) inovacijas;
  • Apima inovatyvias finansines paslaugas, turinčias socialinį poveikį;
  • Kuria naujus e. komercijos ir m. komercijos verslo modelius;
  • Leidžia teikti paslaugas, valdyti procesus verslas–verslui, verslas–klientui, vartotojas-vartotojui srityse;
  • Leidžia teikti inovatyvias konkurencines paslaugas, tokias kaip „tarpusavio skolinimo“ (angl. „peer-to-peer lending“) paslaugos;
  • Užtikrina duomenų saugumą, apsaugant jautrią vartotojų ir įmonių finansinę informaciją ir pan.

8. Įtraukimas ir įgalinimas: regionų, valstybių ir gyventojų grupių skaitmeninės atskirties mažinimas; lygios galimybės; išteklių mobilizavimas; išteklių (maistas, būstas, informacija,…) pasiekiamumas visiems; kova su smurtu ir diskriminacija.
Šiai kategorijai teikiami sprendimai, kurie:

  • Skatina įsitraukimą į pasaulinę informacinę visuomenę;
  • Mažina „skaitmeninę atskirtį“ tarp technologijomis apsirūpinusių ir jų neturinčių bendruomenių;
  • Padeda užtikrinti socialinę, ekonominę, politinę įtrauktį, nepriklausomai nuo amžiaus, lyties, neįgalumo, rasės, tautybės, kilmės, religijos, ekonominės ar kt. padėties;
  • Suteikia naujas galias piliečiams, viešųjų paslaugų gavėjams;
  • Užtikrina vienodas galimybes, mažina nelygybę;
  • Padeda mobilizuoti įvairių šaltinių išteklius ir pan.

*Kategorijų aprašymai – gairės, padedančios suprasti ir paaiškinti kiekvienos kategorijos kryptį, bet neapribojančios ir kitų panašaus pobūdžio sprendimų pateikimo.

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies).

Būtinieji slapukai įdiegiami automatiškai ir jiems nėra reikalingas Jūsų sutikimas. Taip pat galite sutikti ir su kitų slapukų naudojimu. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.